După multe fricțiuni, Bruxelles-ul ajunge în sfârșit la un acord cu Germania pentru a pune capăt producerii vehiculelor cu motoare termice alimentate cu combustibili fosili până în 2035, anunță El Pais.

Comisia Europeană a anunțat, sâmbătă aceasta, că a ajuns la un acord cu Germania pentru a încerca să pună capăt producerii vehiculelor cu ardere. Berlinul blocase de săptămâni întregi regulamentul european, deja agreat și negociat, care urmărește ca, din 2035, mașinile cu motoare cu ardere să nu poată fi vândute în Uniunea Europeană. Vetoul german și modalitățile de a face acest lucru au provocat mari fricțiuni cu Bruxelles-ul și cu alte state membre.  

"Am ajuns la un acord cu Germania privind utilizarea viitoare a combustibililor sintetici în mașini", a declarat pe Twitter Frans Timmermans, vicepreședintele Comisiei responsabilă pentru Pactul Verde. Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a confirmat acordul: "Vehiculele echipate cu motor cu ardere pot fi înmatriculate după 2035 numai dacă folosesc combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de CO₂", a spus el. Bruxelles-ul dorește ca regulamentul privind standardele de CO₂ să fie adoptat cât mai curând posibil, a spus Timmermans.

În ultimele zile, Berlinul s-a arătat deschis să accepte propunerea Comisiei Europene de a crea o nouă categorie de vehicule care să utilizeze așa-zișii e-combustibili odată ce intră în vigoare interdicția europeană de a vinde mașini noi cu motoare termice alimentate cu combustibili fosili, în 2035. Cu toate acestea, acordul a fost parafat doar după ce summitul liderilor UE de joi și vineri s-a încheiat.Liberalii germani ai FDP, unul dintre partenerii coaliției germane – cu social-democrații și Verzii – au blocat, pentru interese politice interne, un acord cheie în strategia europeană de combatere a schimbărilor climatice.

Sursa: RADOR