Sloganul ediției 2023 este "O lume cu zero emisii": politicieni și reprezentanți ai companiilor și societății civile sunt prezenți la conferințe, relatează Euronews Italia.

Green Week de la Bruxelles este evenimentul anual, în care Uniunea Europeană își prezintă proiectele și politicile de mediu prin dezbateri și conferințe.

În centrul discuției din acest an, cu sloganul "Delivering a net-zero world", se află provocarea pentru o lume neutră din punct de vedere climatic, în care sunt absorbite toate emisiile de gaze care schimbă clima.

Reprezentanții politici prezenți au subliniat necesitatea schimbării mentalității și, în special, implicarea cetățenilor în tranziția ecologică.

"Nu am făcut suficient. Noi liderii trebuie să vorbim cu cetățenii noștri din regiunile și orașele noastre", a declarat pentru Euronews Emil Boc, primarul orașului Cluj și membru al Comitetului European al Regiunilor:

"Pentru că uneori vorbim atât de dificil, atât de multe tehnicisme. Oamenii nu acordă atenție tehnicismelor, dacă nu te exprimi în funcție de nivelul lor de înțelegere și luând în considerare aspectele concrete ale vieții lor".

La conferințe sunt prezenți și mulți reprezentanți ai companiilor private: obiectivul lor este de a atinge un echilibru între angajamentul față de climă și realizarea afacerilor lor respective.

"Nu-mi place să dau vina pe consumatori. Prefer să ne asumăm întreaga responsabilitate. Rolul nostru este de a promova un consum mai responsabil, deoarece cred că întreaga lume vrea un consum responsabil. Dar societatea nu este încă pregătită", spune Isabelle Guyader, responsabilă pentru dezvoltare durabilă la Decathlon, un cunoscut brand de îmbrăcăminte sport.

Acum, întrebarea în Uniunea Europeană nu mai este de ce să ne angajăm în favoarea neutralității climatice, ci mai degrabă cum să o atingem.

Sursa: RADOR